In cadrul acestui articol va prezentam setul de
acte necesare pentru o inmatriculare auto in 2014:
- 1. Obţinerea cărţii de identitate a vehiculului de la Registrul
Auto Roman (RAR) sau de la societatea comercială de unde s-a
achiziţionat vehiculul.
- 2. Completarea tipizatelor (fişa de înmatriculare şi cererea de
înmatriculare). Acestea se obţin prin descărcare directă de pe site-ul
nostru de la secţiunea tipizate şi pot fi completate olograf.
- 3. Obţinerea vizei de la organul fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale (DITL) de la locul de domiciliu. Fişă înmatriculare.
- 4. Achitarea taxei de înmatriculare funcţie de masa vehiculelor (vezi taxe) Aceasta
se poate achita la casieriile Direcțiilor de impozite şi taxe locale
pentru sectoarele 1, 3, 4 şi 6, la CEC pentru sectorul 5 şi la orice
oficiu poştal al postei din municipiul Bucureşti, pentru
sectoarele 2 şi 4.
- 5. Obţinerea deciziei de calcul a timbrului de mediu pentru
autovehicule, stabilit potrivit legii, de la organul fiscal competent
din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care
reprezintă:
a) în cazul persoanelor juridice şi al persoanelor
fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau
exercită profesii liberale - organul fiscal la care persoana este
înregistrată ca plătitor de impozite şi taxe;
b) în cazul persoanelor fizice - organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal persoana fizică.
- 6. Achitarea timbrului de mediu conform deciziei de calcul, la
unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal la care
contribuabilii sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe sau
îşi au domiciliul fiscal, în contul 51.16.10.09 „Disponibil din timbrul
de mediu pentru autovehicule", codificat cu codul de identificare
fiscală a contribuabililor persoane fizice sau juridice.
- 7. Încheierea asigurării obligatorie de răspundere civilă RCA pentru prejudicii produse prin accidente de circulaţie.
- 8.Achitarea şi obţinerea certificatului care atestă plata
accizelor, de la ANAF competent, numai pentru persoanele fizice care
solicită înmatricularea unui autoturism sau autoturism de teren de
teren, achiziţie intracomunitară, a cărui capacitate cilindrică este
mai mare sau egală cu 3000 cmc.
- 9.Copierea documentelor originale acolo unde este cazul.
- 10. Depunerea dosarului de înmatriculare/transcriere la ghişeul institutiei DRPCIV
In cazul in care vanzatorului autovehiculului ii lipsesc unele din
documentele originale ale masinii (si in concluzie nu dispuneti de toate actele
necesare inmatricularii), ii puteti cere acestuia sa obtina duplicate
ale acestor acte, de la institutiile competente.