duminică, 6 iulie 2014

Acte inmatriculari auto

In cadrul acestui articol va prezentam setul de acte necesare pentru o inmatriculare auto in 2014:


  1. 1. Obţinerea cărţii de identitate a vehiculului de la Registrul Auto Roman (RAR) sau de la societatea comercială de unde s-a achiziţionat vehiculul.
  1. 2. Completarea tipizatelor (fişa de înmatriculare şi cererea de înmatriculare). Acestea se obţin prin descărcare directă de pe site-ul nostru de la secţiunea tipizate şi pot fi completate olograf.
  2. 3. Obţinerea vizei de la organul fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale (DITL) de la locul de domiciliu. Fişă înmatriculare.
  3. 4. Achitarea taxei de înmatriculare funcţie de masa vehiculelor (vezi taxe) Aceasta se poate achita la casieriile Direcțiilor de impozite şi taxe locale pentru sectoarele 1, 3, 4 şi 6, la CEC pentru sectorul 5 şi la orice oficiu poştal al postei din municipiul Bucureşti, pentru sectoarele 2 şi 4.
  4. 5. Obţinerea deciziei de calcul a timbrului de mediu pentru autovehicule, stabilit potrivit legii, de la organul fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care reprezintă:

    a) în cazul persoanelor juridice şi al persoanelor fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii liberale - organul fiscal la care persoana este înregistrată ca plătitor de impozite şi taxe;
    b) în cazul persoanelor fizice - organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal persoana fizică.
  5. 6. Achitarea timbrului de mediu conform deciziei de calcul, la unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal la care contribuabilii sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe sau îşi au domiciliul fiscal, în contul 51.16.10.09 „Disponibil din timbrul de mediu pentru autovehicule", codificat cu codul de identificare fiscală a contribuabililor persoane fizice sau juridice.
  6. 7. Încheierea asigurării obligatorie de răspundere civilă RCA pentru prejudicii produse prin accidente de circulaţie.
  7. 8.Achitarea şi obţinerea certificatului care atestă plata accizelor, de la ANAF competent, numai pentru persoanele fizice care solicită înmatricularea unui autoturism sau autoturism de teren de teren, achiziţie intracomunitară, a cărui capacitate cilindrică este mai mare sau egală cu 3000 cmc.
  8. 9.Copierea documentelor originale acolo unde este cazul.
  9. 10. Depunerea dosarului de înmatriculare/transcriere la ghişeul institutiei DRPCIV
In cazul in care vanzatorului autovehiculului ii lipsesc unele din documentele originale ale masinii (si in concluzie nu dispuneti de toate actele necesare inmatricularii), ii puteti cere acestuia sa obtina duplicate ale acestor acte, de la institutiile competente.