marți, 19 mai 2015

Leasingul auto a crescut în primul trimestru cu 14%




Leasing - este o operațiune comercialǎ prin care o parte denumită locator/finanțator, transmite celeilalte părți, denumită locatar/utilizator, la solicitarea acesteia din urmǎ, contra unei plăți periodice, denumită rată de leasing (redevență), dreptul de folosință al unui bun al cărui proprietar rămâne pentru o perioadă determinată de timp.

În primele trei luni ale anului trecut, piaţa finanţărilor auto în leasing se situa la 242,17 milioane euro.
Finanţările de autoturisme au înregistrat un avans de 20,2%, la 133,08 milioane euro, având o pondere de 48% în totalul pieţei de leasing auto.

Leasingul de vehicule comerciale grele a avut o valoare de 112,3 milioane euro, cu 17,2% peste nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, reprezentând 40% din piaţă de profil.

Vehiculele comerciale uşoare au ajuns la 29,13 milioane euro, în creştere cu 5% şi o pondere de 11%.

"Ne aşteptăm ca vehiculele să aibă cea mai mare pondere în continuare, de 70-75%, iar cele grele continuă să aibă cea mai importantă dinamică. Oferta de finanţare continuă să fie maimare decât cererea, conducând la creşterea concurenţei şi presiunii pe preţ", a afirmat Speteanu într-o conferinţă de presă.

Clienţii îşi păstrează preferinţă pentru autoturisme rulate.

Companiile subsidiare ale băncilor se bazează pe diversificarea canalelor de vânzare şi pe utilizarea tot mai extinsă a reţelelor de vânzare ale băncilor.

Pe de altă parte, piaţă leasingului operaţional a consemnat în primele trei luni o creştere de 16%, la peste 50.000 de vehicule.

În perioada ianuarie-martie au fost înmatriculate 2.500 de autovehicule pentru finanţarea în leasing operaţional, reprezentând 15% din totalul înmatriculărilor de vehicule.

Gradul de penetrare a leasingului operaţional se menţine scăzut, la 18% din piaţă totală de leasing, sub nivelul de peste 30% atins în alte economii europene.

Leasingul operaţional full-service reprezintă peste 70% din total, urmate de serviciile de administrare de flotă - 21% şi leasing operaţional fără servicii de administrare a flotei - 9%.