miercuri, 5 august 2015

Lexus RC, rivalul nipon al lui BMW Seria 4, primește un motor 2.0 turbo de 245 CP




Lexus este un constructor japonez de autoturisme de lux, aparținând concernului Toyota.

Lexus va oferi motorizarea 2.0 turbo lansată pe crossoverul NX și în gama RC. Astfel, coupe-ul de clasă medie al japonezilor va fi disponibil și cu un motor pe benzină de 245 CP.

Lexus RC200t este cel mai nou membru al familiei de modele Lexus oferite alături de motorizări benzină turbo. Noua variantă de motorizare în gama RC de la Lexus implică un motor 2.0 turbo cu patru cilindri în linie, care anunță 245 CP și 350 Nm, iar asta ne face să ne gândim direct la BMW 428i. Înarmat cu această motorizare, Lexus RC200t poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 7.5 secunde și să atingă o viteză maximă de 230 km/h. Modelul este oferit alături de o transmisie automată cu opt trepte numită Sport Direct Shift și promite să asigure reacții de top la accelerare fără a lăsa în umbră economia de carburant. Japonezii vor oferi și o variantă F Sport a lui RC 200t, care va fi echipată cu un diferențial autoblocant de tip Torsen.


Noua motorizare din gama lexus RC cântărește doar 160 de kilograme și se bucură de mai multe tehnologii de îmbunătățire a eficienței co„mbustiei. Vorbim despre ESTEC, acronimul pentru Economy with Superior Thermal Efficiency Combustioon, o gamă de tehnologii gândite de producătorul nipon pentru a asigura reducerea pierderilor termice suferite de motoarele cu ardere internă la nivelul minim posibil. În plus, motorizarea are injecție directă de carburant, distribuție variabilă VVTi-W, o turbosuflantă twin-scroll și o chiuloasă cu galerie de evacuare integrată.

Lexus RC 200t anunță un consum mixt de numai 7.2 litri la sută, în timp ce emisiile sale de CO2 sunt de 166 grame pe kilometru. Datorită sistemului de distribuție variabilă VVTi-W, motorizarea poate să pornească în ciclul Otto și să funcționeze în ciclul Atkinson, ceea ce îi asigură un plus de economie de carburant. Transmisia automată cu opt trepte este echipată cu un accelerometru special, care variază intervalul de schimbare a treptelor în funcție de forțele G resimțite de vehicul. În cazul unei frânări puternice înainte de un viraj, transmisia schimbă într-o treaptă inferioară și o păstrează pe aceasta pe parcursul virajului, ca apoi să abordeze un raport potrivit pentru pentru comanda de accelerație dată de șofer.