luni, 23 februarie 2015

Dieter Zetsche : Google nu va deveni un producător de automobile


Industria auto e mai prezenta ca niciodata la targurile de tehnologie, in timp ce marile companii de IT vor, mai mult ca niciodata, sa patrunda rapid in autoturisme. Nu e de mirare ca "masina devine un smartphone pe roti", asa cum a spus Dieter Zetsche, seful Mercedes-Benz.

Conform unor informaţii apărute anul trecut, Google se pregăteşte să lanseze un autoturism autonom, dar probabil că va colabora cu un alt mare constructor auto pentru producerea în serie a maşinii.

Şeful Daimler a mai declarat însă că Google are, în schimb, potenţialul de produce perturbaţii în industria auto datorită experienţei în software şi sisteme de conducere automată.
Google este unul dintre jucătorii importanţi de pe o listă lungă de companii dornice să se impună în domeniul vehiculelor conduse autonom, având şansa să câştige competţia cu anumiţi furnizori tradiţionali de senzori şi echipamente în cazul în care produsele Google vor fi mai bune şi eventual mai ieftine.
Zetsche nu este la prima declaraţie referitoare la Google. La momentul prezentării de către Google, anul trecut, a maşinii sale cu conducere autonomă. Zetsche a spus că această companie are, pro-babil, ca obiectiv înţelegerea modului în care vor fi folosite vehiculele autonome şi nu neapărat producţia lor în serie.
Dieter Zetsche se declara convins că Google studiază vehiculele autonome din punct de vedere principial, aşa cum au făcut şi în cazul caselor şi birourilor, în ve-derea dezvoltării de tehnologii şi sisteme prin care să-şi poată servi mai bine clienţii. Implicarea lui Google în domeniul vehiculelor autonome nu este similară cu cea a unui constructor convenţional de automobile, este convins directorul Daimler.
Mercedes-Benz a dezvoltat deja un vehicul care poate să se conducă autonom şi a reuşit să integreze tehnologia şi pentru divizia sa de autocamioane. Debutul primei maşini total autonome cu sigla Mercedes va trebui să mai aibă de aşteptat, în primul rând din cauza cadrului legislativ din mai multe state, care nu permite circulaţia pe drumurile publice a acestei categorii de automobile.
Mercedes a reuşit în 2013, cu un model S 500 special preparat, să parcurgă complet autonom un traseu de 100 de kilometri, între localităţile Mannheim şi Pforzheim. Călătoria a avut o semnificaţie specială, fiind primul traseu lung parcurs vreodată de o maşină, şoferiţa de acum 125 de ani fiind celebra Bertha Benz.